neljapäev, 6. september 2007

46. This Is England (2006)


Režissöör: Shane Meadows
Osades: Thomas Turgoose, Stephen Graham ("Snatch"), Andrew Shim, Joseph Gilgun ja teised.
IMDB tärne: 8,2/10
Treiler

Film kaheksakümnendate keskklassi Inglismaast. Shaun on poiss, keda koolis mõnitatakse. Kooli lõppedes saab ta tuttavaks skinheadidega, kes ta automaatselt omaks võtavad ja tema eest hoolt kandma hakkavad. Esimene kamp, mille liikmeks Shaun sai, oli tore (või pigem kõvasti normaalsem). Äkki ilmus nende seltskonda üks kuri skinhead Combo, kes oli just vanglast vabanenud. Kuna Shauni isa oli surnud, oli Combo tema jaoks isafiguuriks. Pärast Combo ilmumist, jagunes skinheadide kamp kaheks, kuna kõigile ei meeldinud Combo käitumine. Combo oli seega äärmuslik skinhead, mis viis ka tõsiste tagajärgedeni.

Mind häirib tohutult see, kui inimene väidab, et "see pole kellegi süü!" Kuigi ma ise oma vigu just tunnistada ei taha, usun ma siiski põhjus-tegu-tagajärg seosesse. Phuck, aga sellised tüübid ajavad vihale. Peksab kellegi peaaegu surnuks ja ütleb, et "see polnud minu süü". Kõik nägid, et ta peksis, kuidas see siis ei saa tema süü olla? Või on ohver süüdi selles, et ta on vale nahavärviga, mis ei ole ju iseenesest süü.

Muidu olen jätkuvalt kahevahel. Tunnen, et 1h30+min ei ole piisav mõne filmi jaoks. Ei tea, kas asjata, aga mul on arusaam, et filmitegijad püüavad kõike teatud aja sisse mahutada, mistõttu mõned tegevusliinid jäävad arendamata, lõpetamata. Võib-olla on tegu jälle minu sooviga rohkem teada saada. Või mul on vale arusaam osade tähtsusest. St. erinev arusaam režisööri nägemusest. Woodyt oleks ma rohkem ekraanile lasknud (sest ta oli minu vaieldamatu lemmik), kuna praegu tundus, et Shaun jäi jälle üksi. Oeh, ma ei tea. Võib-olla on jälle õige, kui rohkem õhku jäetakse, et ise edasine välja mõelda. Peaks hoopis režisööri elulugu lugema vist.

Igatahes tekitab see film arutelusid, millest nagunii räägitakse. Brittide suhtumine immigrantidesse, Inglismaa lipu 'rüvetamine', aga eelkõige see esimene.

"American History X" on minu arust parem film skinheadidest, aga "This is England" pole ka sugugi halb.

Minu hinne: 7/10

Kommentaare ei ole: