teisipäev, 7. august 2007

13. Before Sunrise (1995)

Režisööriks Richard Linklater ("Dazed & Confused")
Näitlejad: Julie Delpy & Ethan Hawke
IMDB tärne: 7,9/10
Treiler

Kõigepealt peaks alustama sellest, et Julie Delpy on ühe filmi režissöör (ja näitleja ja midaiganes), mida meie väga näha tahame - see film on "2 Days in Paris" (Youtube!!!). Seal mängib ka Daniel Brühl, kes on üks tohutult andekas nooormees ja noh, ta on üks neist meesnäitlejatest, kellega ma abielluda võiks. Aga aitab plämast, sest ma tahtsin öelda, et Julie on üks paganama tore inimene (ja mitte seepärast, et ta Godardiga koostööd on teinud, vaid muidu ka).
"Before Sunrise" on aga seesugune film, mida kõik on näinud ja mulle soovitanud, aga mina pole vaadanud, sest oletasin, et tegu on järjekordse imala Hollywoodi armastuslooga. It's not.

Kuna sellel nädalal ilmus mu ukse taha üks noormees, kelle seljakoti sisse mahtus mitu-mitu filmi ja veel lisakingipakk M-lt, mis sisaldas rohkelt frantsuse maiuspalasid (minu lemmiknäitlejatega!!!), siis me lihtsalt alustasime kõige vaatamist. Uudistasin mina siis filmide kaasi ja jõudsin järeldusele, et Before Sunrise'i jaoks ideaalsemad kaaslast polegi.

The movie starts with Jesse meeting Celine on a train to Paris. They strike a conversation in the train. Jesse is going to Vienna whereas Celine is on her way to Paris after visiting her grandmother.

When they reach Vienna, Jesse asks Celine to accompany him in Vienna. Jesse convinces Celine by saying that after 10 or 20 years down the road, she might not be happy with her marriage and might wonder how it would have been if she had picked another guy, and this is a chance to realize that he himself is not that different from the rest. In his words, he is "the same boring unmotivated guy." Jesse has to catch a flight early in the morning and doesn't have enough money to rent a room for the night, so they decide to roam around in Vienna. They exchange some peculiar observations on life and love in general.

Sometime through the night they click romantically and end up sleeping together in the park. The movie ends the next day at the train station, where the two agree to meet together at the same place in six months. /Wiki

Ja me vaatasime ja muhelesime ja punastasime ja tunnistasime, et see on nii reaalne, natukene naiivne (aga mitte rohkem naiivne kui elu ise) ja nii romantiline ja nii ilus. Ja see stseen tänavaluuletajaga meeldis mulle väga (sest selle tänavaluuletaja oleks meeldis mulle) ja see klubistseen oli meie klubistseen ja J-le meeldis see (Youtube!!!) stseen. Enne J lemmikut näidati muid kohvikus viibivaid inimgruppe ja kõige huvitavam oli see, kuidas kaks meest Dubrovnikust rääkisid:

Man on left: Juergen...Dubrovnik.
Man on right: Das ist egal, das ist egal. Das ist Urlaubszeit.
Man on left: Ich bin verliebt in Dubrovnik.
Man right: Wunderbar, jetz' kann's hingehen un' siehst 'ne zerstoerte Stadt. Spiel aus.

Ning kui film lõppes, küsis J, et kas mind häiris ka sama asi, mis teda ja tuleb välja, et nii see oligi - Ethan Hawke!! Julie oli nii õhuline (kui inimese kohta saab nii öelda) ja vaba, aga Ethan jällegi nii ameerikalikult pinnapealne ja tema tobe irve .. Sellegipoolest, äärmiselt hea film ja õnneks on meil järg ka olemas :)

Viimasel ajal on mulle inspiratsiooni pakkunud kahe mehega koos elamine. Õde on nagunii ära, seega on mul siin isa ja Külaline. Imelikult kombel see kõik toimib, ehk seetõttu, et iss on J-d varem ka näinud ja kostitanud ja nii edasi. Ning kui ma ignoreeriksin seda, et J räägib ingliskeelt ja iss otseloomulikult eesti keelt, suudaksin ma peaaegu kujutada, et oleme Pariisis. Miks? - Seesama köögimiljöö (niiöelda). Kuna mina tahan hommikuti kaua magada, siis lastakse mul kaua magada, aga iss tõuseb vara ja J vajub temaga samal ajal kööki. Nad ei saa üksteisest ilmselt sõnakestki aru, aga nad suhtlevad. Ja ega minagi siis magada saa .. Kuulan ja imestan ja muhelen ; )
Samas . . .

Minu hinne: 9/10

Kommentaare ei ole: