pühapäev, 6. jaanuar 2008

109. Once (2006)



Režissöör: John Carney
Osades: Glen Hansard, Marketa Irglova ja teised
IMDB tärne: 8,1/10

"Once" on nii palju positiivset vastukaja leidnud, et minu ootused olid üsna suured. Tegelikkuses on nii, et minu arust töötab väljend "sweet little movie" imeliselt. On filme, mille puhul rohkem ei peagi kirjutama, sest paari sõnaga on kõik selge, ometi tunnen kohustust lisada paar lauset.

Mulle meeldivad režissöörid, kes julgevad riskida väikese eelarve ning kogematute näitlejatega. Mulle meeldib, et need inimesed tegelevad päris elus ka sellega, millega filmis. Mulle meeldib, et need inimesed said päriselus ka kokku. Mulle meeldivad sellised lõpud. Aga mulle ei meeldi see WTF tunne, nagu oleks midagi tähtsat puudu, mida kõik tunduvat nägevat. Vägisi tekib tunne, et on kasutatud agaralt kääre, ja ma vihkan seda tunnet.

Ühtlasi saadan tervitusi MPAA-le, sest nad on filmi väga ebaõiglaselt hinnanud. Kui ma oleksin 16 aastane ameeriklane, ei saaks ma seda filmi ilma lapsevanema kohalolekuta vaadata. Rhubarb!

Kuigi "Once" oli minu jaoks vaid "nice & little", tekkis mul üle pika aja tahtmine kitarr kätte võtta. Võtsin, häälestasin ära, veendusin, et minu kitarrimäng meenutab liialt Phoebe oma, ning läksin magama.

Minu hinne: 7,5/10

3 kommentaari:

Suule ütles ...

Ootan suure huviga su arvustust!
Põhjused:
1.Nägin seda augustis Tartuffil ja see jäi meelde (või jätsin ta meelde, sest selleks ajaks ma olin selgeks saanud, et lähen Iirimaale)
2. kinkisin seda jõuluks paarile inimesele, kelle elust saab filmiga paralleele tõmmata, mistõttu olen seda mitmelt poolt üritanud kätte saada (kusjuures, täna avastasin, et oleksin võinud 12 euri kokku hoida, kui lahtiste silmadega poodides käinud oleksin..) ja see on minu jaoks aktuaalne
3. ma elan ju praegu Iirimaal!;)
4. kavatsen selle ise kohe varsti uuesti üle vaadata, sest see on ka mul endal nüüd lõpuks olemas (vist, sest pole kontrollinud, kas avaneb ka..ja kas pole äkki itaalia keeles vms:P). sest viimati kui ma seda nägin, ei elanud ma ju veel Iirimaal.
Nii et vaata, et sa kirjutad!!:)

Suule ütles ...

Kui ma Londonis olin, siis hakkasid "Once"'i plakatid metrooseintelt silma, järgmiseks nägin thelondonpaperis artiklit. Lugesin. Tuli välja, et tegelt pidi alguses meespeaosa hoopis keegi teine mängima ja lõplik peategelane filmile ainult muusika kirjutama, aga ma ei tea, mis tolle esialgse mehega juhtus, igatahes siis Hansardile, et äkki ta teeb siis ise asja ära. Ja lõpp pidi ka esialgu läila olema, aga näitlejad polnud nõus sellisel juhul mängima, nii et ...:)
Mulle meeldis tolmuimeja, poes väikestviisi ClubOrange'i jm kohaliku reklaam ja et peaosalistel polnud nimesid, mida neil ju vaja ei läinud:)

Ma tõesti ei saa aru, mis põhjustel see film alla 16-aastastele ilma vanemate juuresolekuta keelatud peaks olema, sest ma ei mäleta et seal oleks kas või üks vägivalla- või alastistseen vm rikkumatutele lastele sobimatu steen olnud... Ma ütleks, et üldse ses mõttes kõige puhtam film, mis tänapäeval tehtud. Kui norida, siis leiaks ainult ühed laulusõnad põhjuseks..:P

CM ütles ...

Sõna "fuck" kasutati lihtsalt liiga palju.