neljapäev, 10. jaanuar 2008

113. Wide Awake (2006)


Allikas: schoolbehavior.com
(pole seotud filmiga)

Režissöör: Alan Berliner
IMDB tärne: 6,5/10

ETV pakkus eile vaatamiseks Alan Berlineri "Wide Awake'i," mille põhiprobleemiks on Alani aastakümneid kestnud unepuudus. Kuna mu elu domineerib juba pikemat aega jet lag, mille põhjus pole tingitud ajatsoonide vaheldumisega, sobis dokumentaal nagu rusikas silmaauku.

Mida rohkem film arenes, seda rohkem oli tahtmine etendada stseeni nohureklaamist - "Ma tean, mida sa tunned," ainult tema on selle all kannatanud kauem, kui mina olen siin maailmas elanud, mis tekitas minus hirmu, et mis siis saab, kui mu magamishäired ei otsustagi kaduda, sest kuramus, paralleele Alaniga on lihtsalt liiga palju.

Alan külastas mitut juhtivat unespetsialisti, kes millegi uuega ei üllatanud. Põhirõhk tundus keskenduvat Berlinerile endale ja tema perele. Tühimikud Berlineri filmitud filmiklippide vahel olid täidetud (veidi absurdsete ja naiivsete) kaadritega 40ndatest.

Filmi režissöör astus jälle samasse enesekesksuse-ämbrisse, mis sunnib filmikriitikuid punkte vähendama. Nagu ma varemgi olen maininud, siis mind ei häiri, kui põnevad inimesed oma elu demonstreerida tahavad. Mina igatahes vaatan.

Kui ma lootsin leida vastust oma probleemile, siis see pool jäi rahuldamata, kuigi mul tekkis tahtmine normaalsesse režiimi naasta (vaid seetõttu, et kogu maailm ei arvesta minu magamistsükliga - ükski normaalne tööintervjuu ei toimu öösel, kui mul on energiat küllaga.) See kõik tähendab seda, et teen blogisse pisikese pausi, mis võib lõppeda alistumise või võiduga.

Minu hinne: 7,5/10

6 kommentaari:

Suule ütles ...

Ma ei tea, mis mul viga on, aga ma pole juba tükk aega enne kolme-nelja magama mindud saanud, (ainuke jama on see, et mõni peab vahepeal kaheksa kandis tööle kobima..) samas ei kasuta ma nö lisaaega millegi kasuliku peale, vaid pigem teen kasulikku veel vähem kui varem ja kõik asjad on ripakil. Ja ma ei luba endal enne filme vaadata, kui kõik raamatud on loetuna raamatukokku tagasi viidud. Mis tähendab vist, et enne Eestisse minekut ma filme ei vaata..:P

CM ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
CM ütles ...

Ma vist saan aru, mida tundsid oranžides kostüümides onud Guantanamos, keda meeriklased ärkvelolekuga piinasid. Ainult mina piinan ennast ise. Iga minut on piin, iga tund on saavutus. Ning kui olen end kella üheksani õhtul välja vedanud, ärkan kell kaks öösel ning mõtlen, et järgmine päev sama jama.
Vähemalt on mul aega mõelda 2st 8ni, mistõttu plaanid suveks-sügiseks aina kuhjuvad.

Olen aru saanud, et tähtis on kinni pidada ärkamis- ja uinumisaegadest. St lähed a l a t i magama kell 4 ning ärkad a l a t i kell 12, siis ei peaks hullu olema, kuigi öised vahetused on kohutavalt ebatervislikud.

Suule ütles ...

Öised vahetused? Millega sa tegeled???

CM ütles ...

Juhutööd.

Suule ütles ...

Kuhu sa kadunud oled? Ja millal te mulle siis E-L'ga koos külla tulete? Sest varsti tuleb teie siinviibimine ära bookida, muidu on kõik põrandakohad hõivatud:P Või pole mind üldsegi siin... who knows what's going to happen...;)